
U jednom od prethodnih tekstova mogli ste da se upoznate sa osnovnim pojmovima eksproprijacije i načinom na koji se ovaj postupak sprovodi, a sada je pred Vama jedna od najaktuelnijih tema u ovoj oblasti – Fruškogorski koridor trasa
Svedoci smo da se poslednjih godina izvode radovi na brojnim infrastrukturnim projektima, kako putne, tako i železničke infrastrukture. Jedna od najaktulenijih tema je, svakako, Fruškogorski koridor, odnosno, izgradnja brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma. Izgradnja saobraćajnice će biti podeljenja na četiri faze. Prva faza je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela u dužini od 3,5 kilometara, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.

Iako smo u novinskim naslovima mogli da pročitamo da su uveliko počeli radovi na izgradnji ove brze saobraćajnice, građevinska dozvola je dobijena samo za izgradnju tunela kroz Frušku goru, gde je i započeto sa izvođenjem radova.
Međutim, da bi se započelo sa izvođenjem radova na preostaloj trasi saobraćajnice, potrebno je prvo izvršiti eksproprijaciju nepokretnosti koje se nalaze u obuhvatu eksproprijacije. Očekuje se da postupak eksproprijacije za treću fazu puta (izlazak iz tunela-petlja Mišeluk), bude započet do kraja ove godine, a podrazumeva eksproprijaciju kako zemljišta, tako i objekata koji se nalaze na trasi buduće saobraćajnice i isplaćivanje naknade za eksproprisane nepokretnosti, na teritorijama katastarskih opština Sremska Kamenica (Paragovo) i Petrovaradin.
Vlasnici nepokretnosti u ovim katastarskim opštinama mogu očekivati da im uskoro bude upućen predlog za eksproprijaciju sa pozivom da se u roku od 5 dana izjasne na predlog, nakon čega će uslediti ponuda u novcu za eksproprisanu nepokretnost. Govoreći iz dosadašnjeg iskustva, gotovo je sigurno da ove ponude neće biti adekvatne i neće odgovarati tržišnoj vrednosti nepokretnosti.
Nakon toga, očekuje se da počnu radovi na izgradnji novog mosta na Tekijama i da se započne sa eksproprijacijom parcela sa druge strane Dunava, na koji način bi se Fruškogorski koridor povezao sa autoputem E-75.
Radi bližeg informisanja o samom postupku eksproprijacije, trasi koridora, spisku parcela i vlasnika čije će nepokretnosti biti eksproprisane, možete se informisati kod Advokati Novi Sad.
Autor teksta je advokat Miloš Igić. Stanovišta izražena u ovom tekstu su mišljenja autora, a ne nužno ostalih advokata i advokatskih pripravnika advokatske kancelarije i isti ne mogu biti pozvani na odgovornost za izraženo mišljenje autora.